علت ترس از ازدواج چیست و چگونه می توانیم با آن مقابله کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ترس از ازدواج

اینکه فرد فکر می کند باید باقی عمر خود را در کنار یک فرد دیگری سپری کند خود می تواند سبب ترس شود.

بعضی از افراد هم به دلیل داشتن تجربیات تلخ در دوران کودکی از شرایط نزدیکان یا خانواده خود ترس از ازدواج دارند.

اشخاصی هم هستند که ترس از انتخاب اشتباه همسر آنها را از ازدواج باز می دارد.

طلاق والدین

فردی که پدر و مادر یا اعضای نزدیک خانواده آنها طلاق گرفته باشند همیشه یک ترسی مخفی او را از ازدواج باز می دارد. این فرد همیشه در ذهن خود زندگی آن اشخاص را تصور می کند و می ترسد که سرنوشت و زندگی او همانند آنها شود.

ترس از ازدواجانتخاب درست

ترس از ازدواج در بعضی افراد به دلیل شک در انتخاب درست همسر ایجاد می شود. این افراد پیش خود فکر می کنند که باید برای همیشه در کنار همسر خود زندگی کنند، پس اگر در انتخاب او اشتباهی کنند زندگی و سرنوشت آنها مورد تهدید قرار می گیرد.

حتماً بخوانید: معنی واقعی ازدواج را بسیاری نمی دانند

مسئولیت تشکیل خانواده

زمانی که فردی تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده می گیرد باید خود را آماده پذیرفتن یک مسئولیت بسیار بزرگی کند. حال در بعضی مواقع پذیرفتن این مسئولیت بزرگ سبب ایجاد ترس در فرد می شود.

حتماً بخوانید: آسیب های روابط مجازی بعد از ازدواج هم می ماند

مشکلات مالی

از شایع ترین مشکلات ازدواج هم می توان به مسائل مالی اشاره کرد. زمانی که فرد این اطمینان را پیدا نکند که از مخارج تشکیل خانواده برمی آید یا خیر، مطمئناً از قبول این مسئولیت بزرگ فرار می کند.

جمع بندی

ترس از ازدواج در هر فردی بر حسب شرایط متفاوت است. پس افراد اول باید علت ترس خود را ریشی یابی و مشکلات فکری و ذهنی خود را حل کنند. در نهایت هم طرف مقابل با درک شرایط شما می تواند حس امنیت و اعتماد را در شما به وجود بیاورد تا شما بتوانید به ترس های خود غلبه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }