تأثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوستزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کرم ضد آفتاب

آفتاب با این که یک نعمت بزرگ الهی به حساب می آید ولی مضرات زیادی برای پوست دارد که با یک کرم ضد آفتاب می توان از مضرات آن جلوگیری کرد. باید توجه داشته باشید اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می دهید نباید از خواص کرم ضد آفتاب غافل شوید.

در ادامه مطلب شما را با فواید کرم ضد آفتاب آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

خرید کرم ضد آفتاب

امروزه افراد برای خرید این محصول انتخاب های زیادی دارند و باید به این نکته اشاره کرد که قبل از خرید این کرم باید اول از نوع و شرایط پوست خود اطلاع داشته باشیم. به طور مثال اگر پوست چرب دارید باید کرم مخصوص پوست چرب را خریداری کنید و یا اگر پوستتان آکنه و جوش دارد باید کرم مخصوص پوست های آکنه دار و التهاب دار خریداری کنید. به این نکته هم توجه کنید که کرم ها رده ی سنی دارند، به طور مثال برای کودکان نباید از کرم های بزرگسالان استفاده کنید زیرا باعث ایجاد بیماری های پوستی می شود.

حتماً بخوانید: از کجا بدانیم چه نوع پوستی داریم؟

شیوه استفاده از کرم ضد آفتاب

مهمترین موردی که باید در استفاده از این کرم بدانید، این است که کرم پس از ۲ الی ۳ ساعت اثر بخشی خود را از دست داده است و دیگر فیلترهای موجود در کرم برای جلوگیری از اشعه ی UV کاربردی ندارند. برای همین باید هر ۲ الی ۳ ساعت کرم را بر روی پوست خود تمدید کنید.

حتماً بخوانید: علل تیرگی و کدری پوست صورت

فواید کرم ضد آفتاب

یکی از فواید کرم ضد آفتاب جلوگیری از پیری زود رس پوست صورت است. دیده شده در افرادی که استفاده مداوم از این محصول را داشته اند صورتی جوان تر نسبت به سن خود دارند. استفاده از این کرم باعث می شود پوست صورت کمتر دچار التهابات و آکنه های پوستی شود و پوست صورت از چین و چروک های زود رس پوستی در امان بماند.

پیشگیری از سرطان پوست و آفتاب سوختگی یکی از فواید استفاده ازاین محصول است. یک نکته جالب این است که انسان اگر کف دست خود را به مدت ۱۰ دقیقه جلوی آفتاب نگه دارد ویتامین D کافی برای بدن خود را کسب کرده و لازم نیست به مدت طولانی در جلوی آفتاب باشد.

نکته بسیار مهم در استفاده از کرم ضد آفتاب

باید بگوییم که بعضی افراد تصورشان این است که در روز های ابری نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست که این خود یک تصور اشتباه است، زیرا اشعه ی UV در روز های ابری هم بر روی پوست اثر می گذارد و حتی افرادی که از منزل خارج نمی شوند در معرض این اشعه ی خطرناک قرار دارند. پس می شود نتیجه گرفت که استفاده از کرم در هر مکانی و هر زمانی لازم است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }