طرز تهیه دلمه بهِ و شرب بهِزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دلمه بهِ و شرب بهِ

بِه یکی از میوه های بسیار خوشمزه ای است که شما می توانید با شروع فصول سرد سال راه این میوه خوشمزه را به خانه خود باز کنید. دلمه بهِ و شرب بهِ از اقلام غذایی است که شما می توانید با استفاده از این میوه خوشمزه تهیه کنید. در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه دلمه بهِ و شرب بهِ آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مواد لازم

بِه

گوشت چرخ کرده

برنج

لپه

ادویه

رب

شکر

زعفران

آبغوره یا لیمو ترش

زنجبیل

دارچین

گل محمدی

هل

دلمه بهِ و شرب بهِ

حتماً بخوانید: طرز تهیه تاس کباب بهِ

طرز تهیه دلمه بهِ

بِه های درشت و زرد خود را برداشته و سر آن ها را به اندازه ۲ سانتی متر به صورت دایره ای برش دهید. حال زمان تخلیه ی داخل میوه بِه رسیده و شما می توانید این عمل را به کمک یک قاشق مرباخوری انجام دهید.

زمان مواد داخل دلمه رسیده و شما بایستی گوشت چرخ کرده را با روغن و رب تفت دهید و برنج را با زرچوبه نیم پز کنید و لپه ها را کاملاً بپزید. سپس همه مواد را با هم مخلوط می کنید و بعد از آن زنجبیل، دارچین، گل محمدی و کمی هل را به گوشت، لپه و برنج اضافه می کنید و حسابی با هم ترکیب می کنید. مواد آماده شده را به اندازه ۲ تا ۳ قاشق داخل بِه ها می ریزیم سپس در بِه ها را که برش داده بودید روی آن ها قرار می دهید.

لیمو ترش یا آبغوره را همراه آب، شکر و زعفران مخلوط می کنیم تا حالت شربتی به خود بگیرد. حال دلمه هایی را که درست کرده اید داخل این شربت قرار دهید و به آن ها اجازه پخت بر روی شعلع ملایم گاز بدهید. بعد از مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه دلمه شما آماده میل کردن است.

دلمه بهِ و شرب بهِ

حتماً بخوانید: طرز تهیه مربا و خورشت بهِ

طرز تهیه شربت بِه

ابتدا به مقداری که می خواهید بِه ها را به صورت ورقه های نازک برش می دهید و بعد آن ها را در ظرفی به شکل لایه لایه قرار  می دهید و در بین هر لایه شکر اضافه می کنید. پس از اتمام این کار ظرف را به مدت یک تا دو روز در یخچال نگهداری می کنیم. توجه داشته باشید مقدار شکر باید به اندازه ای باشد که شربت حاصل از حل شکر در بِه غلظت داشته باشد.

بعد از یک تا دو روز ظرف خود را از یخچال در بیاوردید و  بِه ها را از آن جدا کنید. حال شیره ای که در ظرف پس از جدا کردن بِه ها باقی مانده است شربت بِه می باشد که می توان آن را درون شیشه ای بریزیم و در یخچال نگهداری کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }