آیا از خواص عرق کاسنی برای بدن خبر دارید؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

خواص عرق کاسنی

هر زمان که نام کاسنی در زبان ها می چرخد اکثر شنونده ها ذهنشان به درمان آکنه و جوش های پوستی مشغول می شود. اما این روزها با پیشرفت و تحقیقات جدید در مورد عرق کاسنی می شود متوجه شد که کاسنی علاوه بر درمان جوش های پوستی می تواند فواید دیگری چون پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان، درمان مزاج صفراوی، کاهش وزن و … داشته باشد.

خواص عرق کاسنی
خواص عرق کاسنی

خواص کاسنی برای مزاج گرم

افرادی که دارای مزاج های دموی و صفراوی هستند می توانند از خواص فوق العاده عرق کاسنی بهره مند شوند و با استفاده از عرق کاسنی به طبع و مزاج گرم خود کمک کنند. اکثر جوش ها و آکنه های پوستی به دلیل غلبه گرمی بر کبد افراد است که این گرمی باعث خستگی کبد شده که این خستگی باعث ایجاد جوش بر روی پوست می شود.

حتماً بخوانید: خواص قهوه سبز برای رژیم لاغری

کاسنی برای کاهش غلظت خون

افزایش غلظت خون می تواند سبب تجمع سموم در بدن ما شود و ما را دچار آکنه و جوش های پوستی کند. جالب است بدانید مصرف کاسنی در این زمان می تواند به کبد در پاکسازی این سموم ها کمک بسیار زیادی کند.

تنظیم هورمون های بدن

منشع بسیاری از جوش های پوستی می تواند اختلالات هورمونی به وجود آمده در بدن باشد. شما می توانید با مصرف عرق کاسنی در این زمان ها به کبد خود در کنترل این نوع اختلالات کمک بسیار زیادی کنید و پوست خود را از جوش زدن در امان نگه دارید.

حتماً بخوانید: خواص گیاه چوب صندل سفید

عرق کانسی یک ماده ضد میکروب

در طب سنتی از عرق کاسنی به عنوان یک ضد میکروب یاد شده است و در درمان مشکلات کبدی بسیار مؤثر بوده است. کاسنی با پاکسازی و از بین بردن میکروب های کبد باعث شفافیت و روشنایی پوست شما می شود. دیده شده افرادی که از عرق کاسنی در زندگی روزمره خود استفاده کرده اند پوست آن ها نسبت به افرادی که از عرق کاسنی استفاده نکرده اند، جوان تر مانده است.

خواص عرق کاسنی
خواص عرق کاسنی

کاسنی یک ویتامین و مواد معدنی

عرق کاسنی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، اسیدفولیک، آهن و پتاسیم است. مصرف کاسنی می تواند در جذب این نوع ویتامین ها و مواد معدنی گزینه خوبی برای شما باشد.

فواید عرق کاسنی بر مزاج صفراوی

افرادی که دارای مزاج صفراوی هستند هنگام بیدار شدن از خواب طعم دهان آن ها تلخ است و در خواب های خود آتش، رنگ زرد و گرمای زیاد را می بینند. شما با نوشیدن عرق کاسنی می توانید کمک بسیار زیادی به این مزاج کنید. جالب است بدانید که کاسنی می تواند زردی پوست را در افراد دارای مزاج صفراوی درمان کند.

حتماً بخوانید: آیا می دانستید که خودرن سالاد باعث افزایش وزن می شود؟

کاهش وزن به وسیله کاسنی

گرلین یا هورمون گرسنگی یکی از دلایل اضافه وزن در افراد است. مصرف کاسنی باعث می‌شود که ترشح این هورمون ها کاهش یابد و در نتیجه برای شما یک احساس سیری ایجاد می کند که باعث می شود شما کمتر مواد غذایی بخورید.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که عرق کاسنی باعث کاهش رشد تومورهای سرطانی می شود و مصرف کاسنی تأثیر زیادی در مبتلا نشدن به سرطان سینه و سرطان روده دارد. جالب است بدانید تمام این خواص کاسنی برای سرطان به دلیل وجود ماده های آنتی اکسیدانی و پلی فنول ها در کاسنی است.

کاهش درد مفاصل

افرادی که دارای دردهای مفصلی و استخوانی هستند می توانند با استفاده از کاسنی از درد مفاصل خود بکاهند.

حتماً بخوانید: از مضرات شیر برای بدن بیشتر بدانید

خواص عرق کاسنی در بارداری

زردی کودک یکی از مشکلات بزرگ برای کودکانی است که تازه به دنیا آمدند. خانم های باردار می تواند با مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری از این مشکل پیشگیری کنند. یک نکته بسیار جالب برای خانم های باردار این است که عرق کانسی تأثیر زیادی بر زیبایی جنین دارد.

بهترین زمان مصرف عرق کاسنی

بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی قبل هر وعده ی غذایی به خصوص وعده غذایی صبحانه است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }