چرا از آینده ای که در انتظار ماست می ترسیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

ترس از آینده

امروزه بسیاری از افراد از آینده خود ترس دارند. آینده چیست؟، آینده برای کیست؟، آینده برای چیست؟، چگونه آینده خود را بسازم؟، آیا من در آینده زندگی خوب دارم؟ و … بسیاری از این پرسش ها در مورد آینده ذهن خیلی از افراد به خصوص جوانان را مشغول کرده است و برای پاسخ دادن به این سؤال ها سردرگم هستند و نمی توانند پاسخی صحیحی به این سوال ها بدهند.

آینده برای چیست؟آینده چیست؟

آینده همان اتفاقاتی است که در مدت های طولانی برای ما پیش می آید. اتفاقاتی که زندگی ما را در این دنیا شکل می دهد و ما با آن ها زندگی خواهیم کرد. حال شکل گیری این اتفاقات دست خود شما است و کسی دیگر نمی تواند به شما کمک کند. اگر بخواهید، می توانید خود را در آینده دچار اتفاقات خوب کنید و اگر هم بخواهید می توانید خود را درگیر اتفاقات بد کنید.

یکی از بدی های آینده این است که در جایی ایستاده و حرکت نمی کند تا زمانی که شما به سمت آن بروید. آینده بدست آوردنی است نه آمدنی، پس برای رسیدن به آینده خوب باید تلاش های بسیار انجام دهید و هرگز از بدست آوردن آن هراس نداشته باشید.

آینده برای کیست؟

قطعاً آینده برای شما است و می شود گفت هر بشری در دنیا آینده ی منحصر به فرد خود را دارد. پس ترس از آینده بی فایده است و شما چه دیر و چه زود به آن می رسید. اگر متن بالا را مطالعه کرده باشید متوجه یکی از بدی های آینده شده اید. اما آینده یک خوبی دارد و آن این است که قابل تغییر است و شما هر زمان بخواهید می توانید آن را تغییر دهید و به آن جهت دیگری بدهید.

شما تنها با کارهای خود می توانید آینده خود را تغییر جهت بدهید و آن را به جهت های مثبت و منفی هدایت کنید. پس خیلی حواستان به کارهایی که می کنید باشد، زیرا یک کار اشتباه شما را در مسیر منفی آینده قرار می دهد.

آینده برای چیست؟

آینده برای انسان ساخته شده است. پس فرار و ترس از آینده یک کار بیهوده است و شما نمی توانید این واقعیت را کتمان کنید. آینده برای این است که شما در مسیر زندگی خود برنامه ریزی کنید و برای خود مسیری مشخص تعیین کنید و زندگی را بدون برنامه ریزی طی نکنید. حتماً شمایی که این مطلب را می خوانید در زندگی خود مدرسه رفته اید.

زندگی مانند مدرسه است و آینده مانند درس های مدرسه. شما برای خواندن درس های خود برنامه ریزی می کردید و اگر برنامه ریزی نمی کردید برای شما در مدرسه مشکل ایجاد می شد. باید توجه داشته باشید که برنامه ریزی برای زندگی در این جهان بی کران مهمترین کاری است که یک فرد می تواند برای زندگی خود انجام دهد.

چگونه آینده خود را بسازیم؟

چگونه آینده خود را بسازم؟

صحبت از ساختن شد. همه ما می دانید که برای ساختن هر چیزی ما به مواد اولیه احتیاج داریم و این مواد اولیه هم می تواند مرغوب باشد و هم غیر مرغوب و این به انتخاب خود ما است. شما برای آینده خود از چه نوع مواد اولیه استفاده می کنید؟ مواد اولیه مرغوب مانند تحصیل، کار، تلاش، امید و … یا مواد غیر مرغوب مانند تنبلی، کارهای بیهوده، نا امیدی، انتظار کشیدن و … .

آینده را شما می سازید و یکی از موارد مهم که باعث خرابی آینده شما می شود ترس است. شما با ترس از آینده تمام پل های موفقیت در زندگی خود را که ساخته اید ویران و آینده روشن را برای خود تاریک می کنید.

حتماً بخوانید: بهترین جملات انگیزشی از افراد بزرگ دنیا

آیا من در آینده زندگی خوب دارم؟

برای پاسخ به این سوال که (آیا من در آینده زندگی خوب دارم؟) شما باید اول ذهن خود را از ترس از آینده پاک کنید و نگذارید افکار بیهوده شما را از آینده خوب و زیبا دور کند. این را بدانید که کسی جز خودتان نمی تواند به این پرسش پاسخ دهد، پس تلاش کنید که در زندگی خود پاسخ صحیحی به این نوع سؤال ها بدهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }